Gimp – poszarpane krawędzie ścieżki
Powiedzmy, że chcesz narysować sobie jakieś kształty na obrazku. Naciskasz klawisz b lub klikasz na ikonę ścieżek. Wstawiasz punkty, dodajesz łuki, na koniec klikasz na guzik „rysuj wzdłuż ścieżki”. Wychodzi krzywa, ale jakoś taka pikselowata. Rozwiązanie jest dość proste.
Na początek w okienku po prawej (nazwa: „Warstwy, Kanały, Ścieżki, Cofnięcie …”) otwórz trzecią zakładkę z ikonką przedstawiającą ścieżki. Wybierz odpowiednią ścieżkę i usuń wygenerowane piksle (klawisz del). Następnie wybierz Obraz – Tryb – RGB. Możesz powtórzyć operację rysowania. Tym razem wszystko powinno pójść bez większych problemów.
Powodem takiego zachowania jest to, że Gimpowi (każdy inny edytor pewnie w taki sam sposób się zachowa) zabrakło kolorów do wygładzenia krzywych. Jedyne co mógł zrobić, to zastosować kolory z dostępnej palety. Jeśli docelowo planujesz zrobić obrazki w formacie gif lub z 256 (lub mniej) kolorami, to pamiętaj, że redukcja liczby barw może spowodować niezłe zamieszanie. Włącznie z popsuciem się wyglądu dodanych ścieżek.
Dodaj komentarz